|
|
|
Van talent naar vaardigheid |
|
|
|
|
Tata Steel maakt staal. Dat is snel gezegd maar het is een complex proces. In de praktijk betekent het dat alleen al op de site bij IJmuiden, op een gebied in grootte vergelijkbaar met de gemeente Zeist, elf werkeenheden met verschillende fabrieken de productie mogelijk maken. Daarvoor is 24/7 beschikbaarheid van de kapitaalintensieve installaties van groot belang. Een belangrijke tool daarbij is een systematische aanpak van het constateren, inventariseren, analyseren en blijvend oplossen van storingen. De manier om gestructureerd problemen op te lossen wordt sinds ruim een jaar door CoThink en Tata Steel aangepakt. En met meetbaar resultaat. Jan-Hein de Groen, manager van de afdeling TQM BEI: ‘De processen laten de effecten zien. Als voorbeeld, we hebben van een action programma berekend dat deze zo’n 800.000 Euro opleveren door 12 processen gestructureerd te verbeteren.’ Lees meer |
|
|
|
|
|
Liever geen training... |
|
|
|
|
Voor medewerkers en managers kan dit herkenbaar zijn. In mijn tijd als manager een uitspraak die ik helaas een aantal keer gehoord heb. Ik begreep niet goed waarom medewerkers zo reageerden. Aan de andere kant als medewerker herken ik het gevoel. Als Motivactor vind ik het een merkwaardig verschijnsel. En toch werden wij als CoThink bij aanvang van de training een aantal keer verrast door medewerkers die liever geen training wilden. Voor ons als Motivactors is het aanleiding geweest om de manier waarop wij trainingen organiseren onder de loep te nemen.
Lees meer |
|
|
|
|
|
Troubleshooting van A tot Z |
|
|
|
|
ASML is een van de topspelers op het gebied van lithografiesystemen voor halfgeleiderfabrikanten. Het bedrijf ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en onderhoudt wereldwijd de machines waarmee haar klanten voorop blijven lopen in een sterk concurrerende markt. En voor een optimale service voor de klanten, is optimale customer support essentieel. Daarbij wordt een van A tot Z gestructureerde aanpak van storingen ingezet die zorgt voor continue verbetering van de producten, duurzame oplossingen van storingen en bovenal tevreden klanten. CoThink begeleidde de implementatie van dit traject van Innovative Trouble Shooting.
Lees meer |
|
|
|
|
|
Agenda |
|
|
|
|
14 december 2012 - Inloopochtend: de rol van ICT in het succes van Reliability & Maintenance Engineering. Lees meer
17 januari 2013 - Start leergang Reliability & Maintenance Engineering. Lees meer
Begin 2013 - NIeuwe release RCA module in Optimizer+
|
|
|
|
|
|
Meer nieuws |
|
|
|
|
Een verzameling van recente nieuwsberichten met links naar artikelen vind je op de website. Lees meer |
|
|
|
|
|
|